موکب رسانه‌ای امام رضا(ع)

در جدیدترین رنکینگ فدراسیون جهانی پرهام مقصودلو، مرد شماره یک شطرنج ایران، با سه پله سقوط نسبت به ماه قبل در رده بیست و سوم جهان قرار گرفت.

جدیدترین رنکینگ فدراسیون جهانی شطرنج/۳ پله سقوط مقصودلو در رنکینگ جهانی/ طباطبایی همچنان در رده ۲۶

به گزارش قدس آنلاین، در جدیدترین رنکینگ اعلامی فدراسیون جهانی شطرنج (ماه سپتامبر) مگنوس کارلسن با ریتینگ ۲۸۳۲ همچنان در رده نخست دنیا در بخش کلاسیک ایستاده است. هیکارو ناکامورا با پرچم آمریکا با ریتینگ ۲۸۰۲ در رده دوم و فابیانو کاروانا با پرچم آمریکا و با ریتینگ ۲۷۹۸ در رده سوم قرار دارند. 

پرهام مقصودلو، مرد شماره یک شطرنج ایران، با ریتینگ ۲۷۲۳ و با سه پله سقوط نسبت به ماه قبل به رده بیست و سوم جهان رفت. سیدمحمدامین طباطبایی، دیگر ملی‌پوش شطرنج ایران با ریتینگ ۲۷۱۴ همانند ماه قبل در رده بیست و ششم ایستاده است.

همچنین در رده‌بندی بخش استاندارد شطرنج مردان ایران پرهام مقصودلو، سیدمحمدامین طباطبایی، بردیا دانشور، پویا ایدنی، بردیا دانشور، سینا موحد، امیررضا پوررمضانعلی، مهدی غلامی، امیررضا پورآقابالا، سیدخلیل موسوی، شاهین لرپری‌زنگنه، اصغر گلی‌زاده و آرین غلامی به ترتیب در رده‌های اول تا دوازدهم بهترین‌های ایران قرار دارند.

در بخش زنان نیز ییفان هو از چین با ریتینگ ۲۶۳۳ در رده نخست، ونجون جو از چین با ریتینگ ۲۵۶۳ در رده دوم و ژونگیی تان از چین با ریتینگ ۲۵۵۱ در رده سوم جای دارند. مبینا علی‌نسب استاد بزرگ شطرنج زنان ایران نیز که با ریتینگ ۲۳۳۶ تا ماه قبل در رده ۸۶ دنیا قرار داشت اکنون در بین ۱۰۰ زن برتر جهان جای ندارد.

در بخش زنان ایران نیز مبینا علی‌نسب، سارا داوری، ملیکا محمدی، طناز ازلی، ستایش کریمی، پریما جلیلی، پروا بهزاد نظیف، انوشا محدیان، درسا محمدابراهیم‌خان و پرنیان غلامی نیز به ترتیب در رده‌های اول تا دهم بهترین‌های شطرنج زنان ایران ایستاده‌اند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.